понеделник, 30 ноември 2009 г.

London, baby!


Пет дни от миналта седмица прекарах в един от най-невероятните градове на света - Лондон, където бях на гости на мой приятел. Прекарах наистина страхотно и съм много много благодарна на Данко, че ме покани и ми показа толкова хубави неща и ми разказа толкова много! :)) Постарах се да опитам от всичко или поне от колкото мога повече неща, да отида на колкото е възможно повече места, но определено пет дена за Лондон са крайно недостатъчни!

Другото вълнуващо събитие беше първото в живота ми пътуване със самолет. Вълнуващо беше за мен, да :) Отгоре се разкриват уникални гледки и през деня, и през нощта.

Видях и контраст, много остър контраст между живота в Англия и този в България. Ядосвам се и не мога да си обясня изцяло положението тук :(


П.П. Отново искам да напомня за утре - 1.12 - световен ден за борба против СПИН. Пазете се, хора!

вторник, 3 ноември 2009 г.

вънка вАли снек...

... а аз за дъги ще ви говоря :D

Честит първи по-сериозен сняг (поне на софиянци :р)! Аз обаче наистина искам да говоря за дъги. Откакто бях малка, много се впечатлявам, когато има дъга. Има нещо приказно в този природен феномен...

Една от най-красивите дъги, която си спомням да съм виждала, се получи в София преди около 2-3 седмици. Даже успях набързо да я заснема:




*88

Българският мобилен оператор, чиито услуги използвам, е Mtel. Не че са ми любимци, не че тарифите са им най-изгодни, просто са монополисти - от най-дълго време са завзели пазара в страната и са прилъгали повечето ми приятели (от там и мен) в Loop мрежата. Освен Loop имам и sim-карта Prima още от времето, когато нямаше нито Globul, нито Vivatel (a.k.a. Vivacom). Нея си я пазя, защо доста хора, с които нямам постоянен контакт, имат този номер. Предплатените услуги са по-слабо използвани, нормално е. По-скъпо излизат и са по-неудобни за постоянна употреба.

Преди около 2 месеца получих sms на Примата - обаждането на номер 1111 (който ползвах, за да проверя наличната ми сума в картата и срокът й) станал платен. "Алчни скъпари" - казах си. "Явно почти никой вече не ги ползва тези Прими и са на загуба, щом така са решили да печелят о.0"

Какво се случва вчера вечерта: Звъня от Loop-а на *88 (номер, чрез който можеш да разбереш почти всичко за своята карта и да (де)активираш множество услуги - доста удобно), понеже искам да разбера повече за услугата роумниг и дали е активирана при мен. В този момент мацката-машина отсреща най-учтиво ми споменава, че така между другото, всяко обаждане към *88 вече се таксува по 0.024лв. Нямаше да е добре за моето психическо здраве, ако й се бях разкрещяла... Но не знам какво друго заслужават тези... хора от Mtel за тяхната наглост! Можеха да пратят sms-че, а не да ме поставят пред свършен факт със скъпоценните им 2.4 стотинки! (Между другото, това е цената на три минути разговор с който и да е от Loop или който и да е от трите номера от "семейство и приятели"!) Ами ако бях на 2-3 стотинки от лимита ми? К'во правим?

Не си мислете, че въпросът е в тези две цяло и четири откраднати стотинки. За Mtel явно е, но за мен въпросът е принципен! С действия като това показват своите неуважение и непукизъм към клиентите си. Лишават ни от услуги, държат безбожно високи цени и изобщо не се стараят да си пазят клиентелата. Защо ли? Ами защото могат!

П.П. За още Мтел-ски мизерии четете тук и тук.